II. Újévi Rally- A Wartburgos beszámolója...
Pénteken a délutáni órákban érkeztünk meg Mogyoródra, a hungaroringi pályához.2014 első rallyja, az idő szép, sok sok színes autó, régi barátok...kell ennél több? IGEN! Mégpedig szappanos víz, hiszen Mi Wartburggal indulunk! Mivel tétje nincs ennek a versenynek, így hát mindent a nézőkért!
A verseny 6 szakaszból áll, összességében 46,5km. 51-en neveztek, viszont csak 37 versenyző tudott részt venni az eseményen.Először a "nagy" autók indultak, Micuk, BMW-k, majd a Ladák és végül a Wartburgok.Sajnos csak 2 Waresz állt a rajthoz, így időre tényleg nem volt értelme menni.
Az első gyors a Hungaroring külső részén vette kezdetét. Felsorakoztunk a rajthoz, majd csak vártunk, lassan elfogyott a mezőny előlünk, mi következtünk. A waresz csak pampogott... "Zocinak a zocinak a zocinak a pam pam"..Csajozós gázfröccsökkel várjuk a visszaszámlálást. Pici 1, óvatos 2, majd haragos 3-al elhagyjuk a rajt vonalat. Már 5-ig felpakoltuk a sebváltót, amikor érkezik az első para pont, amikor egy erősebb balos kanyar után lejtmenetbe érkezve meglátjuk a lassítót. Pici fék, elférünk. Gyí tovább, hohóó lassító, majd a kút.
Sok sok ember áll, illik eltenni neki. Eltettük, szappanos víz pumpál, kézit ránt ééééés kereszt. Ezt sem a hangyák hozták össze. Tovább nyomva a pedált már a pálya mögötti területen vagyunk, kitapossuk a lelkét ennek a járgánynak, de "mit nekem..." mondatokkal kiáltva, tovább áll a lábunk a gázon. Egy két kanyarban még eltettük, szépen lapjára, keresztben, mintha a hajtás hátul lenne, mert ugye azok a BMW-s időszakok....
Beértünk az 1 gyorson, jön a 2. Után töltöttük a szappanos vizet, majd indulás. A pályán belül volt kialakítva a rally mezőnyének a verseny. Elindulva, rögtön egy balos ívelt kanyarból lett jobbra visszafordító. Úgy kanyarodtunk mint a nagyok, víz pumpál, kézi ránt, vissza 1 padlógáz. helyenként sikerült úgy kanyarodni, hogy éppen centikre voltunk a pálya szélétől.
Egy kanyarnál kicsit hozzáértünk a padkához, féltünk, hogy baj lesz belőle, de hál'istennek nem lett semmi. Végéhez érve a pályának kellő nyugalommal gurultunk be, hiszen a másik Waresztos, Tratyik Miki igen sokkal volt lemaradva.
A 6 szakaszt 34:49,475 alatt sikerült teljesíteni, míg az első Hlavacsek Pistinek 26:56,440 alatt. Mondhatjuk azt, hogy nem voltunk messze.
Nagyjából mind a 6 szakaszon sikerült hiba nélkül végigmenni, elég volt a szappanos víz is és a pam-pam is kitartott. Nagyon jó verseny volt, élveztük minden pillanatát. A versenyzők szépen terelték a kocsikat, a szervezők megint szép munkát végeztek. Köszönjük a lehetőséget! Jó versenyzést kívánunk mindenkinek!