Xtrem Machine Series 1-2
Péntek este megérkeztünk az Oschersleben-i motorsport arénába. Kipakoltunk, rendezkedtünk, majd sziesztáztunk. Találkoztunk a régi és új arcokkal.
Picit tartottunk a versenytől, hiszen új keményebb széria mint az eddigi Clió vagy akár a Skoda. Anno teszteltünk egy BMW-t már a PHWTCC liga jóvoltából, de ez picit finomítva lett.
Szombat reggel technikai megbeszélés, apró gondolatok, megjegyzések kerültek papírra és a fejbe. Adjunk bele apait anyait a versenybe, hogy a legtöbbet kihozhassuk magunkból.
Délután egy pár kör tesztet hajtottunk végre, hogy ismerkedjünk a pályával, illetve a "mit bír" kifejezéssel. A teszt végére kiderült, hogy a bal első kereket nagyon eszi ez a pálya, tehát érdemes lesz figyelni a gumira.
Vasárnap délután az utolsó szabadedzésen részt vettünk, finomítottunk a beállításokon. Az időmérőre sok jót nem vártunk, hiszen sok jó, illetve nagyon jó pilóta érkezett. Név szerint említhetjük akár Temesvári Csaba, Srankó Zsolti vagy akár Lukács Lacit az FRC mezőnyéből.Érkeztek vendég pilóták és újoncok is erre a szériára. Tehát fel kellett kötni az overállt. Szóval az időmérőt megkezdve felpörgettük magunkat és egészen a 3. helyet sikerült megszerezni. Egészen az utolsó másodpercekig, végül 2 pilóta megelőzött minket, így az 5. helyen zártunk. Keseredésre semmi ok, hisz nem az első kanyarban kell versenyt nyerni, hanem az utolsóban.
WarmUpon átbeszéltük a stratégiát, illetve relaxáltunk a versenyre. Sajnos a rádiónk valami oknál fogva nem működött rendesen, így csak hallgatni tudtuk a csapatokat, beszélni sajnos nem.
A 2 versenyből álló futam 1 versenye kezdődött. Rajtnál kis káosz uralkodott, ahol az 5. pozícióból egészen a 13. helyig estünk vissza. De nem adtuk fel.
Körröl körre hoztuk fel az autót. 6 körrel később már a 4. pozícióban autóztunk. Itt beragadtunk Srankó Zsolti mögé. sikerült mögötte jópár kört menni, szinte centikre egymástól. Majd az utolsó kanyarnál jobbról megérkeztünk, és betettük az autót.
Most vagy soha alapon. Zsolti profizmusának köszönhetően karc nélkül megúsztuk ezt az előzést és behúztuk a 2. helyet. Sajnos Temesvári Csaba bő 15mp-t rávert a mezőnyre, így nehezen értük volna utol. Mindenesetre izgalmakkal teli versenyen voltunk túl. hihetetlen nagy koncentráció és odafigyelés kellett. Minden pilótának gratulálunk!
Kicsit pihenve jött a 2. verseny.
4. pozícióból indulhattunk, de a rajt után sikerült a 2. helyet megszerezni Császár Krisztián mögött. Mögöttünk Daniel Gábor igyekezett, aki a 4. körben megelőzött, Mi pedig visszavettük a helyet az 5. körben. ez így ment a 9. körig, ahol picit elfékeztük magunkat és jobbról Gabi megelőzött. 2 körrel később beértük őket, láttuk ahogy harcolnak, majd egy pár kanyarral később, az utolsó kör végénél Gabi megcsúszik és kiforgatja Csaszit.
Nekünk sikerült kimaradni ebből, így átvettük a vezetést és a pole pozícióban leintett a kockászászló. Nem sikerült se nyelni se szóhoz jutni, kimerültünk. Nagyon kellett a kncentráció, a kocsi úton való tartása. A pálya minden lehetséges részét kihasználva sikerült végig menni és nyerni. Mint ahogy eddig, az FRC közössége ismét FairPlay módon versenyzett. ezt köszönjük nekik, illetve azt is, hogy részt vehettünk.
Köszönjük a MindenAmiMiskolc.hu nak illetve a HELL-nek a támogatást, reméljük nem vallottunk kudarcot.
Összességében 1 ezüst és 1 aranyérmet sikerült begyűjteni. Jelenleg vezetjük az FRC tabelláját, viszont a csapat tabellánál sajnos csak a 2. vagyunk csapattárs hiányában.
Jövőhéten Hockenheim, ahol a Clióval is voltunk, reméljük ott is sikerül dobogóra állni!...