Fáraó Rallye - Ahogy Én láttam...
Por, por egy kis aszfalt és még több por. Ez volt jellemző a Fáraó Rallye-ra.
4 szakaszt kellett a 12 versenyzőnek teljesíteni.
Sajnos a 3. versenyzőnk Korh Ádám nem tudott részt venni az eseményen,
így ketten iFj. Gabee és én (ZoCi) vettünk részt a versenyen.
Az első szakasz Giza volt, a Piramisok tövében történt a rajtolás.
Dimbes-dombos bukkanós homokbuckákon át kellett a kört teljesíteni.
Teljesen ismeretlen pályán talán 3x tudtunk tesztként végigmenni, illetve a következő 3 szakasz is elnyerte az ismeretlen helyen vagyunk szakaszt.
2-nak rajtolva adtunk amit lehetett a gépnek. Csörgött, csattogott...kapott a felfüggesztés, kapott a gumi és a motort sem kíméltük. Így sikerült az 5. helyre behozni a Touareget.
A második versenyen már voltak történések. Afrikai szakaszok jellegzetességeként a vörs por, az esőzések után kiszáradt nyomvonalak nehezítették a versenyzőket. Illetve a helyi emberek üdvrivalgása fokozta a hangulatot.
szintén a 2-ként indultunk el, itt már kicsit lassabbra vettük a tempót.
Viszont a gumikat kicsit túlfújtuk, így itt-ott nagyot kapott a futómű. Valamint a teszt hiánya miatt a pálya nem ismerete is beleszólt az istentiszteletbe.
3x sikerült megforogni a pályán, illetve az egyik kiálló szikla darab megsebzett a jobboldalon minket.Így a 6. hely lett a vége.
Harmadik szakaszon folytattuk a stratégiát, ami a "mindent bele de csak óvatosan" címszóval volt az itinerben.
Elefántok és bennszülöttek valamint a sajtófotósok közötti úton kellett eszeveszett tempóban haladni.
Sajnos itt is sikerült legalább 3x megforogni, ebben volt egy 360°-s megforgás is, amit maga KenBlock se tudott volna szebben csinálni. Talán csak Stig. De Ő sem. A végére egy lassú defekttel is beszólt az istentiszteletbe a technika ördöge. Szintén a 6. helyre hoztuk be a dögöt.
4. egyben utolsó szakasz, egy speciális szakasz volt. Hosszú volt, majd 10 perc volt az egész. Főként murvás részen mentünk, de sikerült hegyet is mászni. Felfüggesztést, gumit és pilótát kikészítő szakasz mutatott újdonságot. Hegymászás után egy 45° emelkedőn kellett volna feljutni, sokaknak, köztünk nekünk is. Annyira kifogott rajtunk , hogy a ritmust elvesztve egy szikladarab megdobott és tetőre tettük az autót, ekkor Shane Burke megelőzött a BMW-jével, majd egészen pontosan 2 percet kaptunk tőle.
Összességében nagyon élveztük ezt a mini Dakar versenyt. Abszolút fairplayek voltak a versenyzők, a szervezés hasonló volt a rallyFactoréhoz. Köszönjük a lehetőséget a PSRL - VGH-nak. Reméljük lesz még ilyen lehetőség, MI mindenképpen szeretnénk!