2014. jan 18.

ZoCi Racing az RSB-n!

írta: ZoCi Racing
ZoCi Racing az RSB-n!

Megkezdődött a 2014-es Rallye Sprint bajnokság elő nevezései a rallyfactor.hu szervezésében. Természetesen a ZoCi Racing is részt vesz a versenyeken, lássuk hát a nevezőket:


Liptai "ZoCi" Zoltán:

2005 év végén léptem át a szimulátorozás kapuját. Legfőképp a túraautózás és a rally érdekelt,ennek fényében próbáltam egy társaságot létrehozni. 2006 szeptember 11-én pár barátommal letettük a HRC, azaz a Hungarian Racing Club virtuális alapkövét, melyből később sikerült országos szinten ismert és elismert szervezetet varázsolnunk. Évekig versenyeztem a HRC keretein belül, főképp a középmezőnyben, de helyenként sikerült egy-egy jobb eredményt is elérnem. Éreztem, hogy a befektetett munka meghozza gyümölcsét, ez idő alatt folyamatosan fejlődtem.Az rFactor mellett természetesen több szimulátor programot is kipróbáltam,köztük GTR-t, GTR2-t és a Richard Burns Rally-t is. A rallysimfans.hu (hazai RBR bajnokság) által rendezett versenyeken rendre Lada 2107-el álltam rajthoz és olykor sikerült néhány nagyobb kategóriájú autóval induló versenytársat is legyőzni. Ez idő tájt már kisebb bajnokságokat, kupákat is nyertem. A HRC 2010-es megszűnését követően a szintén hazai FRC versenyein indultam, ahol Lada Cross kupán rögtön a 3. helyen végeztem összetettben. 2013-ban egy saját csapatot alapítottam, egy miskolci jóbarátom Csehovics László pedig csatlakozott hozzám. Folytatódott a sikerszéria, Skoda Octavia II kupán megcsíptem a dobogó második fokát a végelszámolásnál, így már egy ezüsttel is büszkélkedhettem. A pályaversenyzés mellett egyre jobban kedvet kaptam a rallyhoz, ekkor csatlakoztam a rallyFactor RTE bajnokságához. 2013-ban BMW E30-al a kategória 2. helyén végeztem, így ez továbbiakban is megerősítést nyert, hogy 2014-ben is részt veszek a rallyFactor versenyein.

 

Csehovics "m3dm4n" László:

Szimulátoros pályafutásom nagyjából az “ős” rally programoknál kezdődött valahol 2000 környékén a Rally Championship 2000-el. Ezt a már fejlettebbnek mondható Richard Burns Rally és a Race sorozat követte. Rengeteg versenyen megfordultam, ahol ezidáig nem sikerült kirobbanó eredményeket elérnem, ám azt elmondhatom magamról, hogy fair viselkedésem és közvetlenségem miatt mindenhol szívesen fogadtak később is. Korábbi eredményeim a PHWTCC bajnokságain belül: 2011 tavaszi bajnokság - Rookie Challenge 2. hely, 2011 nyári bajnokság - összetett 3. hely, 2011. őszi bajnokság - csapatbajnoki 1. hely. A PHWTCC szervezőjeként nem hagytam fel teljesen a pályaversenyzéssel, azonban a rallyFactor versenyeiben új kihívásra leltem, így az jelenleg prioritást élvez. A közösségi munkából itt is kivettem a részem, hiszen összefoglalókat, illetve látványos videókat készítek egy-egy futamról. Mikor ráakadtam a rallyFactor-ra rögtön megtetszett, mivel eddig főleg pályaautóztam. Eddig Liptai Zoltánnal egy csapatban egy Peugeot 106-al versenyeztem, azonban a soron következő RSB bajnokságban már teljes egészében a ZoCi Racing Team oszlopos tagjaként szállok harcba a számomra elérhető legjobb helyekért. Végszóként minden versenytársamnak sok sikert és eredményekben gazdag szereplést kívánok!

 

Módos "b05co" János:

A szimulátorozással 2008 őszén ismerkedtem meg, amikor is egy jó minőségű vezérlő megvásárlását követően csatlakoztam a Hungarian Racing Club V8 Supercars bajnokságának mezőnyéhez. A HRC ekkor még a GTR2-t használta futamainak lebonyolításához, így az első akadályokat a szoftver kissé nehézkes kezelése jelentette. Miután sikerült megbarátkoznom a felülettel, már a következő bajnokság indult, nevezetesen a WTCC 87’, amelyben egy BMW E30-at terelgetve sikerült több dobogós helyezést is elcsípnem. A sok-sok futam és széria közül a mai napig erre gondolok vissza a legszívesebben. A HRC keretein belül még számos kiírásban indultam, helyenként egy-egy jobb eredményt elérve, de a dobogó legfelső fokára egyszer sem sikerült felállni, bár szervezői teendőim miatt, sokszor háttérbe szorult a versenyzés. Az első bajnoki elsőségemet már egy másik program az RBR, vagyis a Richard Burns Rally hozta, itt ugyanis egy Ford Fiesta ST N3-al sikerült megnyernem egy komolyabb kupát. A rallysimfans által szervezett országos bajnokságon is több fordulón rajthoz álltam, azonban a magánéleti teendők végett egy időre háttérbe szorult a versenyzés. Valamivel több mint egy év kihagyás utána GTR-Masters nyári küzdelmeibe kóstoltam bele, amelyet újra egy hosszabb lélegzetvételű szünet követett. Ezt követően pár futamon indultam különböző hazai ligákban, de nem sikerült megtalálni a nekem valót, egészen addig, amíg Baski Dávid nem bíztatott, hogy újra V8-as versenyautóba üljek, de immáron külföldön a Touring Pro Series bajnokságán belül. Ez sem bizonyult azonban hosszú életűnek, az ok pedig nagyon egyszerű. Csatlakoztam az OXXO SimRacing Teamhez, melyet Dávid megálmodott, de hamar kiderült, hogy fiatal és tehetséges pilóták sora várja, hogy megmérkőzzön a kőkemény nemzetközi mezőnnyel, így átadtam a helyem, nem beszélve arról, hogy a szívem még mindig a rally felé húzott igazán. Az RBR-ben való újbóli szereplést bizonyos okok miatt elvetettem magamban és tanácstalanul álltam a problémám előtt, mely szerint rallyznék, de nincs hol… Erre cáfolt rá Liptai “ZoCi” Zoltán, aki megismertette velem a rallyFactor közösségét, amely rögtön magával ragadott, így nem is lehet kérdés, hogy a következő RSB bajnokságban ott a helyem. Az RTE bajnokság utolsó pár futamán indtam, hogy némileg felkészüljek a rám váró feladatra, célom egyértelműen a dobogó az első teljes szezonomban.

A versenyzők bemutatkozása ezennel megtörtént, most már nincs más hátra mint előre, illetve cél az RSB bajnokság dobogói, mint kategóriánként, mint csapatbajnokságként.

Szólj hozzá

rallye nevezés wrc kit car rsb lipta rallyfactor csehovics modos